تو هفته گذشته دیدیم که ارزش بیت کوین bitcoin رشدی حدود 30 تا 40 درصدی داشت. این روند رو اگر در سایتایی مث coindesk یا blockchain بررسی کنیم. مشاهده می کنیم که به نظر نمیاد سیر نزولی بتونه داشته باشه. حتی اگر داشته باشه صد در صد آماده میشه برای سعود بعدی. پس بد نیست با گذاشتن وقت کمی در روز، حتی به شکل قطره ای بتونیم در آمدی کسب کنیم. از کجا معلوم که همین میلی بیت کوینی که شاید الان تو چند روز بشه جمع کرد، فردا روز ارزش بالای چند صد تومان نداشته باشه.



راه های کسب بیت کوین و سایر ارزهای مجازی مثل اتریوم ethereum و غیره رو قبلا گفتیم. اما برای یادآوری مجدد، می شه گفت کسب بیت کوین و ارز مجازی از طریق راه های زیر ممکنه:

روش‌های کسب بیت کوین و پول مجازی

  • بیت کوین‌ها عموماً از طریق فعالیت‌های استخراج (ماینینگ) که همان فرایند پردازش تراکنش‌های بیت کوین است، بدست می‌آیند. این روش مستلزم در اختیار داشتن کامپیوترها و سخت‌افزارهای قدرتمندی است.
  • خرید بیت کوین از صرافی‌ها
  • همچنین برخی از وب سایت‌های بخت آزمایی، به کاربران خود بیت‌کوین می‌دهند.
  • می‌توانید با پذیرفتن بیت کوین به عنوان وجه پرداختی در برابر کالا یا خدمات، بیت کوین به دست آورید.
  • درآمد قطره ای از طریق کلیک ساده برای مثال سایت freebitcoin


در آمد قطره ای اصطلاحا به حالتی گفته می شه که فرد با رفتن به سایت های خاصی و با کلیک روی لینک خاصی می تونه مقدار اندکی بیت کوین یا ارز دیگه ای کسب کنه. البته اگر بتونه معرف چند نفر دیگه هم باشه، این روند سرعت پیدا می کنه و ممکنه طی یک ماه به حتی 0.5 تا 1 بیت کوین هم برسه. البته معمولا نمیشه معرف چند هزار نفر بود. پس باید به 10 میلی بیت هم که ممکنه یه روز ارزش خیلی زیادی داشته باشه قانع بود. روش کار با این سایت ها به شکل زیر هستش:

کار شامل چهار مرحله است:

♦️ مرحله اول: افتتاح حساب بیت کوین و دلار

♦️ مرحله دوم: ثبت نام در سایتهای بیت کوین

♦️ مرحله سوم: کسب درآمد روزانه از سایتها

♦️ مرحله چهارم: هزار برابر کردن درآمد روزانه و رسیدن به درآمد ۰.۵ تا ۱ بیت کوین در ماه


برای مشاهده روش کار در مرحله اول به ادامه مطلب سر بزنید.


پیش از ساخت حساب بیت کوین ، روی سیستم خودتان  یک آنتی ویروس-اینترنت سکیوریتی معتبر  نصب کنید. پس از نصب، اینترنت سکیوریتی را آپدیت کرده و سیستم خودتان را اسکن کنید تا از عدم  وجود هر گونه بد افزار در سیستم مطمین شوید. در حال حاضر بدافزارهای زیاد و متفاوتی در زمینه بیت کوین وجود دارند.

سریعترین و راحت ترین روش ساخت حساب بیت کوین و کار با آن، استفاده از سایت بلاک چین (Blockchain) است. جهت ساخت حساب در بلاک چین، از لینک زیر استفاده نمایید:

https://blockchain.info/wallet/new

با وارد شدن به لینک فوق، یک فرم مشابه شکل زیر مشاهده می کنید که جهت افتتاح حساب لازم است تنها ایمیل خودتان را وارد کنید و یک پسورد (شامل حداقل 10 کاراکتر) انتخاب نمایید و دکمه continue را کلیک کنید تا حساب شما ساخته شود!

فرم افتتاح حساب بیت کوین در وبسایت بلاک چین

شکل 1

چنانچه حساب شما بطور موفقیت آمیز ایجاد شده باشد، فرمی مشابه شکل زیر به شما نمایش داده می شود. عبارت مشخص شده در وسط این فرم را یادداشت نمایید. در صورت فراموشی رمز عبور در آینده، این عبارت برای بازیابی رمز عبور از شما در خواست خواهد شد. پس از یادداشت این عبارت، دکمه continue را کلیک کنید.

فرم تایید ساخت موفقیت آمیز حساب بیت کوین در وبسایت بلاک چین

شکل 2

در این مرحله به صفحه لاگین منتقل می شوید و اطلاعات حساب، به ایمیل شما ارسال می شود. لازم است این صفحه را بوکمارک نمایید تا هر بار نیاز به وارد کردن آیدنتیفایر نداشته باشید و تنها با وارد کردن رمز عبور وارد حساب خود شوید. همچنین ایمیل خود را چک کنید و روی لینکی که جهت تایید ایمیل برای شما ارسال شده کلیک کنید.

صفحه لاگین به حساب بیت کوین

شکل 3

پس از ورود به حساب، می توانید آدرس کیف پول یا والت (wallet) خودتان را ببنید. اگر کسی قصد ارسال بیت کوین برای شما دارد، این آدرس را در اختیارش قرار دهید. جهت مشاهده تراکنشهای حسابتان، روی گزینه My Transactions که در شکل زیر مشخص شده کلیک کنید.

صفحه اصلی حساب بیت کوین در بلاک چین

شکل 4

جهت ارسال بیت کوین به حساب دیگران، روی گزینه Send Money که در شکل بالا مشخص شده کلیک کنید تا صفحه مشابه شکل زیر باز شود. در این صفحه لازم است که آدرس کیف پول مورد نظرتان جهت ارسال بیت کوین و مقدار مورد نظرتان را وارد کنید و دکمه Send Payment را کلیک کنید. چنانچه بیت کوین کافی در حساب شما موجود باشد، تراکنش پذیرفته شده و مبلغ از حساب شما کسر شده و به حساب مورد نظر ارسال می شود.

فرم ارسال بیت کوین در بلاک چین

شکل 5

توجه داشته باشید که ممکن است مقداری کارمزد جهت انتقال پول از حساب شما کسر شود. بنابراین حداکثر مبلغ قابل ارسال به دیگران، به اندازه کارمزد از موجودی حساب شما کمتر است. شما می توانید مقدار کارمزد نقل و انتقالات حسابتان را خودتان تعیین کنید. توجه نمایید که هرچه کارمزد کمتری در شبکه بیت کوین بپردازید تراکنشهای شما دیرتر تایید(confirm) خواهند شد و هرچه کارمزد بیشتری بپردازید تراکنشهای شما از اولویت بالاتری برخوردار می شوند و بررسی و تایید آنها در شبکه بیت کوین، سریعتر صورت می گیرد.

جهت مشخص کردن کارمزد حساب، روی گزینه تنظیمات حساب که در شکل 4 مشخص شده، کلیک کنید. پس از کلیک ممکن است مجدد پسورد حساب از شما درخواست شود که باید وارد نمایید یا ممکن است یک هشدار مبنی بر اینکه اطلاعات این بخش حساس هستند به شما نمایش داده شود که باید روی دکمه continue کلیک کنید. اکنون در بخش تنظیمات حساب، روی گزینه General که در شکل زیر مشخص شده کلیک کنید و در قسمت Fee Policy که در شکل مشخص شده، یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید. در صورت انتخاب گزینه Frugal، در زمان ارسال بیت کوین به دیگران معمولا هیچ کارمزدی از حساب شما کسر نخواهد شد اما زمان پردازش و تایید (confirm) این تراکنش شما در شبکه، بطور قابل ملاحظه ای زیاد خواهد بود. در صورت انتخاب گزینه Normal(توصیه می شود از این گزینه استفاده نمایید)، در حدود 0.0001 بیت کوین به عنوان کارمزد، هنگام ارسال بیت کوین به دیگران از حساب شما کسر خواهد شد. در صورت انتخاب گزینه Generous، در هر ارسال حدود 0.001 بیت کوین به عنوان کارمزد از حساب شما کسر خواهد شد اما تضمین می کند که تراکنش شما از اولویت بالایی جهت پردازش و تایید برخوردار است.

صفحه تنظیمات حساب در بلاک چین

شکل 6

جهت ارسال بیت کوین بصورت دلخواه و انتخاب دقیق میزان کارمزد پرداختی و تنظیم تمام گزینه ها، مطابق شکل زیر روی گزینه Custom کلیک کرده و تمام گزینه ها را به دلخواه انتخاب نمایید.

blockchain-send-money-custom

شکل 7

معمولا بهتر است به ازای هر تراکنش ورودی که خرج می کنید، 0.0001 بیت کوین کارمزد بپردازید یا بطور تخمینی برای هر 300 بایت تراکنش که انجام می دهید، 0.0001 بیت کوین بپردازید تا کانفیرم شدن تراکنش شما در اولویت بالا توسط ماینرها قرار گیرد.